Help ik heb een vraag!

Algemeen

Nee, van de €25,- per box, gaat alles min de onkosten naar Our Home. Iedereen werkt daar vrijwillig en belangeloos aan mee.
  1. Eén maaltijdbox (a €25,-) bevat een portie voor één persoon en een opwarm-handleiding.
  2. De maaltijd is helemaal vegan (op de optionele viscurry na) en bestaat uit Aloo Gobi, Sambar, Chickpea Sundal, Coconut rice, Coconut chutney en Banana chips.
  3. Voor een meerprijs zijn er ‘add ons’ te bestellen:
    • Meen curry (viscurry) a €5,- p.p.
    • Payasam (rijstpudding) a €2,50,- p.p.
    • Knap Staaltje bezorgservice a €10 (LET OP: Alleen mogelijk in Amsterdam)
    • ‘Ik ben van Staal’-tas a €5,- (gratis voor
  4. Los van deze ‘add ons’, is het niet mogelijk aanpassingen te doen aan de maaltijden.
  5. Ook is het niet mogelijk om aan additionele allergieën/dieetwensen te voldoen. Alles is gluten-, lactose- en eivrij. Daarnaast is alles vegan, op de optionele viscurry na.
  6. De ‘add ons’ kunnen toegevoegd worden in het bestelformulier. Doe dit zorgvuldig want – op de ‘Knap Staaltje bezorgservice’ na (zie punt 16) – kunnen de bestellingen achteraf niet aangepast worden.
  7. De bestelling wordt pas na betaling bevestigd.
  8. Het is dus niet mogelijk om bij afhalen te betalen.
  9. Een bestelling na betaling annuleren is ook niet mogelijk.
  10. Na betaling nog een maaltijd toevoegen aan je bestelling, kan wel. Bestel de maaltijd zoals je dat ook bij de eerdere bestelling hebt gedaan (met dezelfde gegevens), en geef in het opmerkingenveld duidelijk aan dat je deze bestelling graag bij je andere bestelling gevoegd wil hebben en gebruik daarbij dezelfde naam.
  11. Bij aankoop van 5 maaltijdboxen krijg je de enige echte ‘Ik ben van Staal’-tas cadeau.
  12. Bij aankoop van 15 maaltijdboxen krijg je Paulami’s bestselling kookboek ‘De Bijbel van de Indiase Keuken’ cadeau.
  13. Een aantal van de maaltijdboxen bevatten een gouden bananenblad, de mensen met deze box krijgen Paulami’s bestselling kookboek ‘De Bijbel van de Indiase Keuken’ cadeau. Over de uitslag van deze winactie kan niet worden gecorrespondeerd.
  14. De betaalde bestellingen worden door Paulami Joshi, Stichting Staal en een aantal vrijwilligers bereid. De bestellingen dienen zondag 10 juli tussen 15:00 en 19:00 uur of maandag 11 juli tussen 17:30 en 20:00 uur opgehaald te worden aan de achterzijde van TonTon Club Westergas (Polonceaukade 27, Amsterdam).
  15. Heb je gekozen voor de Knap Staaltje Bezorgservice a €10? Dan komen we je maaltijd(en) zondag 10 juli tussen 15:00 en 19:00 uur of maandag 11 juli tussen 17:30 en 20:00 uur bij je langs brengen. Deze service is alleen geldig in Amsterdam.
  16. Mochten we nog tijd en ruimte hebben, bieden we zondag 10 juli tot 13:00 uur een LAST MINUTE bezorgservice voor mensen die in Amsterdam wonen. Deze lastminute service is wel nog net ietsjes duurder dan eerst: €15. Maar hey: dan kan je wel op je bank blijven liggen. ‘T is immers ook jouw zondag.
  17. De maaltijdboxen worden koud geleverd, maar zijn heel simpel op te warmen. We geven je een handige opwarm-handleiding mee voor zowel magnetron als pan.

Stichting STAAL (2011) is een kleine stichting die actief is in Kalpetta, een dorpje midden tussen de koffie- en theeplantages van het Zuid-Indiase Kerala. Wat voor ons begon met één project; het bouwen van een school (The Good Shepherd Public School) bij weeshuis Our Home, is inmiddels uitgegroeid tot een volledige stichting.

Met deze stichting zetten we ons in voor de ontwikkeling van onderwijs en talent binnen de school en het weeshuis. Daarnaast richten we ons op de ontwikkeling van het gebied rondom het weeshuis door de aanleg van gebouwen en voorzieningen en dragen we bij aan korte en lange termijn oplossingen voor het verstrekken van voeding voor de kinderen.

Heb je een vraag die nog niet beantwoord is, neem dan contact op via de mail: stichtingstaal@gmail.com

De Maaltijden

Een maaltijdbox (vanaf €25) bevat verschillende Indiase gerechtjes, samen genoeg voor één persoon.

• Een maaltijdbox bestaat standaard uit verschillende (vegan) Indiase gerechtjes: Aloo Gobi, Sambar, Chickpea Sundal, Coconut rice, Thengai podi en bananenchips. Samen genoeg voor één persoon.
  • Optioneel kan je daar een viscurry (€5 p.p.) en/of een dessert (€2,50 p.p.) aan toevoegen.
  •  Een fool proof opwarm-handleiding voor magnetron en koekenpan.
  • Winactie! In een aantal maaltijdboxen zit een gouden bananenblad. Heb jij er een? Dan ben jij de gelukkige winnaar van Paulami’s bestselling kookboek De Bijbel van de Indiase Keuken! Op het bananenblad staat wat je moet doen om jouw prijs te innen.
  • Aloo Gobi – Aardappelen met bloemkool curry gebakken in oven met garam masala en specerijen.
  • Sambar – Linzenstoofpot met veel groenten, tamarinde en kerrieblaadjes.
  • Chickpea Sundal – Een bijgerecht gemaakt met kikkererwten, geraspte kokos, mosterdzaad en kerrieblaadjes.
  • Coconut rice – Smaakvol rijstgerecht gemaakt met vers geraspte kokos, mosterdzaadjes, kerrieblaadjes en geroosterde cashewnoten.
  • Thengai podi – Oftewel: kokoschutney. Droog chutneypoeder gemaakt van geroosterde kokosnoot, ural dal (gesplitste zwarte linzen) en gedroogde chili.
  • Bananenchips – Gefrituurde stukjes banaan.

Optioneel:

• Meen curry – Pittige viscurry uit Kerala gemaakt met witte vis en kokosmelk.
  • Payasam – Rijke rijstpudding, gemaakt door rijst langzaam in amandelmelk en suiker te laten sudderen tot het een puddingachtige consistentie heeft. Gegarneerd met noten en rozijnen.

Zeker! In de maaltijdbox vind je een handleiding met verschillende bereidingswijzen: voor de magnetron, maar ook voor de koekenpan. Supermakkelijk dus 100% fool proof.

Helaas niet, we zijn met een te klein team om dat soort verzoeken uit te voeren. Gelukkig is de maaltijd vegan (op de viscurry na!) en dus ook melk-, ei- en lactosevrij. Daarnaast zijn alle gerechten ook glutenvrij.

Wordt aan gewerkt!

Dat hangt natuurlijk helemaal van het smaakpallet van de kinderen af. De gerechten zijn – op de viscurry na – in ieder geval niet pittig, maar wel kruidig. Wij zouden zeggen: er is maar één manier om erachter te komen en dat is: proberen! 😉

De gerechten zijn – op de viscurry na – niet pittig, maar wel kruidig.

Het staat je natuurlijk helemaal vrij om je maaltijd te delen met wie je wil, maar hou er wel rekening mee dat ‘t dan niet meer kan worden gezien als een volledig avondmaal. Oftewel: wij staan niet in voor jouw rammelende maag daarna 😉

De maaltijd is zo’n 2 a 3 dagen te houdbaar in de koelkast. Behalve het toetje kan alles ook nog ingevroren worden, dan is het 2 weken houdbaar. Ontdooien doe je door de maaltijd(en) een nachtje in de koelkast te zetten. Daarna kan je ‘t gewoon opwarmen (zoals beschreven in de bijgevoegde opwarm-handleiding) in de pan of magnetron.

Het bestellen & betalen

Op het bestelformulier zie je de opties voor add-ons. Klik aan wat je wil en klaar ben je. Doe dit zorgvuldig want op de ‘Knap Staaltje Bezorgservice’ na, kunnen de bestellingen achteraf niet aangepast worden.

Leuk! Dat moedigen we natuurlijk alleen maar aan. Je kan gewoon nog een bestelling plaatsen zoals je dat eerder ook hebt gedaan. Geef in het opmerkingenveld duidelijk aan dat je deze bestelling graag bij je andere bestelling gevoegd wil hebben en gebruik daarbij dezelfde naam.

Geen stress, het kan even (lees: 6 uur) duren voordat je de bevestigingsmail hebt gehad. Heb je ‘m na 24 uur nog steeds niet binnen (ook niet in je spam?) neem dan even contact met ons op via stichtingstaal@gmail.com

Nee, om je bestelling te bevestigen hebben we vooraf de betaling nodig. Achteraf betalen / betalen bij het afhalen is dus niet mogelijk want dat betekent dat je bestelling überhaupt niet is bevestigd (en dus ook niet is gemaakt.)

Nope, na betaling staat je bestelling vast en kan hij dus niet geannuleerd worden.

Voeg per persoon de maaltijdbox met de gewenste extra’s toe aan je winkelwagentje. Per maaltijdbox druk je op ‘in het winkelwagentje’. Controleer je bestelling altijd goed voor de check-out!

Het afhalen en bezorgen

Op zondag 10 juli tussen 15:00 en 19:00 uur of maandag 11 juli tussen 17:30 en 20:00 uur kan je jouw maaltijd(en) afhalen aan de achterzijde van de TonTon Club Westergas. Da’s op de Polonceaukade 27 in Amsterdam.

Als je in Amsterdam woont wel! Ga dan voor onze ‘Knap Staaltje Bezorgservice’: voor €10,- komen we de maaltijdbox(en) zondag 10 juli tussen 15:00 en 19:00 of maandag 11 juli tussen 17:30 en 20:00 uur bij je langsbrengen! Geef in het opmerkingenveld aan welke bezorgdag je voorkeur heeft.

Mochten we nog tijd en ruimte hebben (laten we t.z.t. weten), bieden we zondag 10 juli tot 13:00 uur een LAST MINUTE bezorgservice voor mensen die in Amsterdam wonen. Deze last minute service is wel nog net ietsjes duurder dan eerst: €15. Maar hey: dan kan je wel op je bank blijven liggen. ‘T is immers ook jouw zondag.

Wij geven geen geld terug. De maaltijd is al gemaakt en het geld is voor een goed doel. We zullen kijken of we iemand (die het goed kan gebruiken!) blij kunnen maken met de maaltijd.

Mochten we nog tijd en ruimte hebben (laten we t.z.t. weten), bieden we zondag 10 juli tot 13:00 uur een LAST MINUTE bezorgservice voor mensen die in Amsterdam wonen. Deze lastminute service is wel nog net ietsjes duurder dan eerst: €15. Maar hey: dan komen we je maaltijd(en) wel tussen 15:00 en 19:00 bij je thuis brengen en kan jij dus lekker op je bank blijven liggen. ‘T is immers ook jouw zondag. We laten je t.z.t. weten hoe je dat kan doen.

Jouw maaltijd wordt in zo duurzaam mogelijke bakjes verpakt. Helemaal top als je zelf een tasje meeneemt om de maaltijd in mee te nemen.

We bieden onze Knap Staaltje Bezorgservice in Amsterdam. Woon je (net) buiten Amsterdam en wil je je bestelling laten bezorgen? Geef dan in het opmerkingenveld bij je bestelling aan wat je voor de bezorgservice over zou hebben (alles voor ‘t goede doel!), dan laten we binnenkort weten of we een uitzondering voor je kunnen maken.